Zelený chřest s holandskou omáčkou

Právě teď vrcholí sezóna chřestu. Spousta lidí se chřestu vyhýbá, protože se ho stále bojí a považuje ho za něco extra. Tyto zelené nebo bílé tyčky jsou extra, svým vzhledem a chutí, ale jinak s nimi můžete nakládat bez obav jako s každou jinou zeleninou.
Pokud si chcete chřest vychutnat samostatně, je nejlepší připravit si ho v páře s holandskou omáčkou, tato kombinace nikdy nezklame. 

Potřebujeme pro 1 osobu:

  • 6 stonků chřestu
  • 1 vejce
  • zelenina na ozdobu

Na holandskou omáčku:

  • 1 žloutek
  • půlka citrónu
  • lžička hořčice
  • lžíce vody
  • sůl, pepř
  • kousek másla
  1. Chřest opláchneme a odkrojíme spodní dřevnaté části. Dáme ho vařit do slané vody tak, aby byly stonky chřestu ponořené do vody zhruba do půlky a horní polovina stonků, aby se vařila jen v páře. Můžeme si pomoci třeba tak, že chřest ve vodě jen něčím vypodložíme.
  2. Chřest by se měl vařit jen krátkou chvíli, aby zůstal krásně zelený a křupavý.
  3. Mezitím si připravíme holandskou omáčkou. Připravíme si vodní lázeň. V menším hrnci smícháme žloutek, zhruba lžíci citrónové šťávy, lžičku nejlépe dijónské hořčice (ale postačí nám i obyčejná), lžíci vody, sůl a pepř. Mícháme nad párou, dokud se směs nespojí (pár vteřin), pak přidáme zhruba lžíci másla a mícháme nad párou, dokud se máslo nerozpustí.
  4. Omáčku servírujeme horkou, nesmí nám vychladnout, jinak se trochu zdrcne.
  5.  Servírovat můžeme spolu s vejcem na tvrdo. Na talíř dejte uvařený chřest, rozkrojené vejce na tvrdo, přelijte holandskou omáčkou a ozdobte zeleninou.
  6. Dobrou chuť :).

Chřest

Nejoblíbenější je zelený, bílý a fialový chřest. Je skvělým zdrojem vitamínu K, který je důležitý pro srážlivost krve a zdraví kostí
Chřest je zdrojem vitaminu E, který posiluje váš imunitní systém. Udržuje zdravé cévy a silné srdce, stimuluje krvetvorbu. Označuje se za přírodní afrodiziakum, stimuluje estrogen u žen a testosteron u mužů. Bojuje s nadýmáním a podporuje trávení. Díky vysokému obsahu vody zabraňuje jejímu zadržování v těle a omezuje tvorbu křečových žil. Chřest také obsahuje malé množství stopových prvků, jako jsou železo či zinek a vitamín B2 (riboflavin) a je dobrým zdrojem antioxidantů, které zpomalují stárnutí.

Pokud si chcete chřest vychutnat samostatně, je tento recept nejlepší volbou. Když byste ale chtěli zkusit něco jiného, navíc zdravého, bezlepkového a nadupaného bílkovinami, vyčarujte si chřestové placičky.

 

Jsem nadšenec do zdravého životního stylu a průkopník smoothie bowls. Zdravě myslet, zdravě jíst, hýbat se, plnit si své sny, meditovat, smát se a žít teď... to je můj Barevný život, tak ho pojďte žít se mnou. Více o mně se dozvíte zde >> Napsat mi můžete na eva@evinaholikova.cz nebo na facebooku >>
Komentáře