Rajčatová polévka z rajčat ze zahrádky

 

Potřebujeme:

  • rajčata (nejlépe ze zahrádky, ale postačí i koupená)
  • cibule
  • sůl, pepř, sušený tymián, bobkový list, skořice
  • kokosový cukr
  • aceto balsamico
  • tajná ingredience :), moje „italské koření“ (nebo jemu podobné, případně úplně vynechte)
  • uvařené těstoviny do polévky
  • vejce na tvrdo
  • olivový olej
  • něco zeleného na ozdobu

1. Rajčata a cibuli dejte péct do trouby na 200°C. Průběžně kontrolujte a jakmile se sem tam objeví černá slupka (ano, úplně černá, spálená, nebojte se toho), tak vypněte.

2. Přebytečnou vodu, kterou rajčata pustila, slijte do nějaké nádoby. Hustou část – rajčata i s cibulí tak, jak jsou, rozmixujte a propasírujte.

3. Propasírovanou hmotu dejte na sporák a pokud je potřeba, zřeďte vodou, kterou jste slili z rajčat. Dochuťe solí, pepřem, sušeným tymiánem, kapkou balsamica, kokosovým cukrem, vykoupejte v tom i bobkový list a zaprašte troškou skořice.

4. Na závěr přidávám do všech rajčatových jídel jednu speciální ingredienci, a tou je moje vlastní koření, které si míchám (nazývám ho „italské“) a v něm jsou: sušená rajčata a sušený rozmarýn, levandule a bazalka. Rajčata a bazalku suším v sušičce, ostatní bylinky v létě na sluníčku. Kdo máte zahradu, zkuste si toto koření vyrobit, je to pecka. Jistě vám však bude polévka chutnat i bez něj :).

5. Do polévky pak na talíři přidám těstovinky, zakápnu kvalitním olivovým olejem… a proč to vajíčko? Uznávám, asi není tradiční součástí rajčatové polévky, ale když chcete zhubnout, potřebujete dostatečný přísun bílkovin, takže aspoň to vejce 😃 …

Co vaříte nejradši z rajčat vy 🙂?


Kokosový cukr

Tento zajímavý druh cukru se vyrábí z mízy květů kokosových palem. Sladí jemně a chutná po karamelu. Je lepší alternativou k běžnému cukru, zejména pak pro lidi, kteří se snaží zhubnout a pro diabetiky, jelikož kokosový cukr má oproti tomu běžnému bílému cukru nižší glykemický index. Navíc se může pochlubit obsahem vitamínů, minerálů a fytonutrientů. Hojně obsahuje především železo a zinek. Kokosový cukr pomáhá snižovat hladinu cukru v krvi, cholesterol a riziko vzniku zánětu. Ale tak jako tak, stále je to cukr, tak opatrně s jeho užíváním.

Aceto balsamico

Neboli balzámový ocet pochází z Itálie. Tento vinný ocet se vyrábí ze zahušťovaného moštu vinných hroznů odrůdy Trebbiano. Svoji nasládlou kořenitou chuť získává až po několikaletém zrání v sudech. Má výraznou sladkokyselou chuť. Patří mezi ty potraviny „buď to miluješ, nebo nesnášíš“. U mě vítězí :).

Vejce

Toto je potravina, která by rozhodně při dietě neměla v jídelníčku chybět už jen proto, že je skvělým zdrojem bílkovin. Navíc také vejce obsahují vitaminy A, D, E, B12, fosfor, vápník a mnoho dalších tělu prospěšných látek. Už dávno neplatí, že byste se měli vajec bát kvůli cholesterolu, naopak nedávné studie potvrdily, že vejce snižují hladinu „špatného“ cholesterolu v krvi! Navíc i vejce patří mezi tzv. „potraviny burning fat“.

 

Jsem nadšenec do zdravého životního stylu a průkopník smoothie bowls. Zdravě myslet, zdravě jíst, hýbat se, plnit si své sny, meditovat, smát se a žít teď... to je můj Barevný život, tak ho pojďte žít se mnou. Více o mně se dozvíte zde >> Napsat mi můžete na eva@evinaholikova.cz nebo na facebooku >>
Komentáře