Ovesná kaše s pomeranči

Kdo má rád zdravé sladké snídaně nebo se snaží zhubnout, určitě si často dává ovesné kaše stejně jako já. Zkuste tuto variaci s pomeranči, je luxusní.

Potřebujeme:
  • 1 pomeranč
  • 40 g ovesných vloček
  • sojové vanilkové mléko
  • půl lžičky vanilkového prášku

Na ozdobu:

  • hrst borůvek
  • pár kešu oříšků
  • pár kokosových lupínků
  • 1 lžička chia semínek
  • 1 lžička sušených goji v čokoládě

1. Vločky dáme vařit do sojového mléka. Mléko přidejte dle chuti, někdo má rád více, aby byla kaše řidší, někdo radši méně.

2. Z půlky pomeranče vymačkejte šťávu. Druhou půlku nakrájejte na kousky.

3. Šťávu a kousky pomeranče přidejte do hotové vločkové kaše. Dochuťte špetkou vanilkového prášku.

4. Ovesnou kaši nalijte do misky, ozdobte pomerančem, borůvkami, chia semínky, kešu oříšky a kokosovými lupínkami. Dobrou chuť.


Pomeranče

Pomeranče jsou kvalitním zdrojem vitamínu C, který výrazně prospívá našemu zdraví. Díky vysokému obsahu vlákniny mají pomeranče schopnost udržovat stabilní hladinu cukru v krvi a tím předcházejí cukrovce. Flavonoidy v tomto ovoci snižují riziko srdečního infarktu a mozkové mrtvice. Pomeranče obsahují také kyselinu listovou a vitamin A. Tato oranžová studnice zdraví pomáhá také předcházet stárnutí, chrání naše oči, srdce i mozek a posiluje imunitu.

Ovesné vločky

Ovesné vločky obsahují obrovské množství vitaminů, antioxidantů. Jsou zdrojem komplexních sacharidů, bílkovin a tuku. Jedná se tak o komplexní potravinu, která je vhodná pro každého, kdo se chce zdravě stravovat. Jejich bonusem je navíc vyšší obsah vitaminu B1, který pomáhá s přeměnou sacharidů v energii, a tak jsou ideálním nakopnutím do nového dne. Velký obsah vlákniny ve vločkách napomáhá lepšímu zažívání a má příznivý vliv na trávicí systém. Pokud se snažíte zhubnout, měly by vločky tvořit základ vašeho jídelníčku. Vločky vás zasytí na dlouhou dobu a ještě vám pomohou snížit hladinu cukru v krvi. Navíc vločky patří mezi tzv. „potraviny burning fat“, tedy doslova jsou spalovači vašeho nadbytečného tuku. Zařaďte je do jídelníčku, jak často to jen půjde, a uvidíte, že se budou dít zázraky.

Chia semínka

Tato momentálně jedna z nejprodávanějších superpotravin zažívá v posledních letech doslova boom. Semínka šalvěje hispánské jsou vysoce ceněné pro svůj obsah bílkovin. Na 100g obsahují cca 20 g bílkovin, 35-45 g sacharidů a 30 g tuku (z toho 15-20 g tvoří vzácné Omega3 mastné kyseliny). Chia semínka také vynikají vysokým obsahem velmi dobře vstřebatelného vápníku, draslíku, železa, zinku, hořčíku, bóru, fosforu a vitamínů A, B, C, D, E, K a dalších mnoha živin, které jsou na tom obsahově mnohdy několikanásobně lépe než běžně uváděné zdroje. Např. obsah vápníku mají chia semínka až 5× vyšší než pasterizované mléko. S železem jsou na tom chia semínka až 3× lépe než špenát.

Zajímavým účinkem na náš organismus je také vnitřní hydratace těla – chia semínka na sebe dokáží navázat velké množství vody. Projevem této vlastnosti je jemný gel, který semínka vytvoří, když je přidáme do tekutiny. Takto nasáté vodou se dostanou až do střev, kde nás mohou rychle a efektivně hydratovat. Hodí se to zejména při sportu nebo psychickém vypětí.

Goji

Červené plody kustovnice čínské patří dnes již mezi velmi populární superpotraviny. Jejich sušená podobá se dá použít všude, kde byste přidali naše rozinky. A proč goji tak milujeme? Červený diamant, jak se také plody někdy nazývají, obsahují plno vitamínů ( B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, B12, vitamin C ,E) a minerálních látek jako např. sodík, draslík, vápník, železo, zinek, selen, karoten a lutein.
Plody kustovnice prospívají našemu zraku, pomáhají v boji proti rakovině, snižují hladinu cholesterolu nebo zpomalují proces stárnutí.

Kešu oříšky

Kešu ořechy mají pozitivní účinky na naše tělo napříč celým organismem. I přesto, že polovinu jejich složení tvoří tuky, pomáhají při hubnutí. Zároveň brání např. vzniku žlučových kamenů a vědecké studie potvrdily, že jsou účinným bojovníkem proti rakovině zažívacího traktu.
Když mluvíme o šlechtěných kešu, ve skutečnosti jde o plody ovocného stromu ledvinovníku západního. Strom se v současnosti pěstuje na plantážích v tropických oblastech. Peckovice se nachází na konci kešu jablka. Kešu přitom vyrůstá přímo na jabloni a pseudoplod ve tvaru jablka roste až později.
Název ,,kešu“ pochází z portugalského slova ,,čaje,“ v překladu ořech, který se produkuje sám.
Jedná plná dlaň oříšků obsahuje přibližně 733 kJ, 5 g bílkovin, 8 g sacharidů a 14 g tuku. Kešu obsahují velké množství vitamínů skupiny B, dále vitamín C, E, K, vápník, draslík, fluor, jod, hořčík, sodík, zinek a spoustu dalších tělu prospěšných látek.
Kešu, stejně jako i jiné oříšky, mohou způsobovat alergii.


Všechna výše uvedená tvrzení nebyla hodnocena Státní zemědělskou a potravinářskou inspekcí ani jinou institucí. Údaje slouží pouze pro zajímavost. Účinky jednotlivých potravin mají šanci se projevit až při dlouhodobém pravidelném užívání. Účelem těchto údajů není diagnostikovat, léčit, nebo předcházet žádné nemoci.

 

Jsem nadšenec do zdravého životního stylu a průkopník smoothie bowls. Zdravě myslet, zdravě jíst, hýbat se, plnit si své sny, meditovat, smát se a žít teď... to je můj Barevný život, tak ho pojďte žít se mnou. Více o mně se dozvíte zde >> Napsat mi můžete na eva@evinaholikova.cz nebo na facebooku >>
Komentáře